lunes, 2 de marzo de 2015

Tips to pass the oral test

You'll find some tips on how to pass the oral test below (Catalan version).

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiksSDkqka6CZUlGe1nv8EyWE61OZMpp7ehOgFAspOQnAqGKZ6wJ4KwNwDmq57snNZYlOpaHFk7lb4uA4epxOWVmC6lm1NdZoYzmFJAtHSRnRnGGhcl5wtzAuxXqqKhPtzLv-DqMI5_8qY/s320/CIMG0327.JPG



La prova d’expressió oral es realitzarà de mode individual i serà monitoritzada en tot moment per membres del tribunal creat a l’EOI a l’efecte. Per tant, la interacció es realitzarà sempre amb els examinadors. En aquest sentit, el procés avaluador sol tenir una durada mitjana d’uns 5 a 7 minuts, dividits en les dues següents parts:
La prova es durà a terme de forma individual.
Abans de començar la prova, l’examinand ha de triar dos temes a l’atzar. Disposarà d’uns segons per decidir quin tema vol desenvolupar i després d’un màxim de 5 min per a la preparació de la prova.
La prova oral inclou 2 parts diferenciades: una en la qual l’examinand ha de contestar les preguntes, i una altra de monòleg. Els examinadors poden iniciar la prova amb preguntes dirigides al candidat per valorar la seva capacitat espontània d’interacció social
PRIMERA PART (interacció)
S’inclouen unes fotos acompanyades d’un màxim de 6 preguntes. L’examinand ha de contestar les preguntes.
SEGONA PART (monòleg)
El candidat ha de descriure i comparar les fotografies lliurement, sense el suport de preguntes i relacionar-les amb el tema general.
- Descripció d’una o dues fotografies. Es valorarà el mode en que l’alumne analitza els conceptes inclosos empleant el vocabulari corresponent al nivell (ex. Educationhigh school, degree…-), i els relaciona amb el tema de mode general.
- Resposta a preguntes: El candidat ha de respondre una sèrie de preguntes que tracten sobre diferents temes de la vida quotidiana (ex. Where do you live? Do you like your town?), totes elles referides als temes curriculars. Aquestes preguntes no van acompanyades de fotos ni d’altres suports gràfics, i no tenen perquè estar relacionades amb el tema referit a la descripció o a les altres preguntes.

Criteris d’avaluació:
Fluïdesa: La capacitat de l’alumne per produir un discurs oral adequat al nivell corresponent que sigui coherent amb la tasca i la situació comunicativa. L’examinand s’ha de fer entendre amb expressions molt breus, tot i havent-hi pauses, dubtes inicials i reformulació. S’espera l’ús de connectors senzills com but and because i la utilització de frases fetes i assajades (ex. How are you today? I’m fine, and you?).

Correcció: L’ús de les estructures gramaticals i sintàctiques ha de mostrar un grau de correcció adient als requisits del nivell. S’ha de valorar també l’esforç que fa l’alumne de fer servir estructures complexes de manera ambiciosa, encara que cometi errors.

Vocabulari i riquesa d’estructures: La varietat i precisió en l’ús del lèxic i la varietat en l’ús de les estructures corresponents a cada nivell de manera que el desenvolupament de la tasca no es vegi limitat per la manca dels coneixements lèxics necessaris, els quals inclouen principalment la capacitat per a parafrasejar eficaçment en front de les dificultats de producció.

Pronunciació: Els intercanvis comunicatius s’ha de produir de manera que l’interlocutor no tingui dificultats per entendre a l’alumne. En aquest nivell s’espera que l’alumne sàpiga pronunciar les paraules individuals de mode que siguin intel·ligibles per a un parlant de llengua anglesa nadiu. No s’esperen trets de pronunciació òptims a nivell d’entonació i de pronunciació natural del discurs.

Resposta Interactiva: La capacitat de interactuar amb altres interlocutors, mostrant un repertori d’estratègies comunicatives adequades al nivell. Així, l’examinand haurà de saber contestar preguntes i respondre a afirmacions senzilles, indicant quan comprèn una conversa.

Recomanacions:
  1. A la primera part, utilitzar elements bàsics de descripció (there is/are, I can see), per ordre de rellevància (de més a manco rellevant) o topogràfic (en funció de la seva distribució a la foto), per després passar a una opinió personal.
  2. A la segona, respondre les preguntes intentant que la comunicació es mantengui almenys durant algunes frases. És a dir, a la pregunta “What do you do in your free time?”, no s’esperaria “I play tennis”, sinó una resposta de l’estil “I love doing things in my free time. I like going to the cinema with my friends. Especially to see horror films. Mmmmm... and, on Fridays I play tennis and on Saturdays I watch T.V.” 
  3. Fer servir la imaginació. Si heu de parlar de la vostra vida i trobau que no teniu res a dir, una mica de “creativitat” va bé; així podreu fer servir més vocabulari i estructures.

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario